سازه سنگهای ساختمانی با نصب و ارائه سنگهایی از ایران و جهان در موزه علوم زمین مشهد راهاندازی شد.

به گزارش روابطعمومی ادارهکل زمینشناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمالشرق، این مجموعه در حال حاضر قابلیت نمایش بیش از 240 قطعه سنگ ساختمانی را دارد که این تعداد قابل افزایش است. به گفته فرخ قائمی، مدیرکل محترم زمینشناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمالشرق، این مجموعه از یک ایده کوچک آغاز و با ایدهپردازی مناسب با حمایت مسئولین محترم سازمان زمینشناسی و اکتشافات معدنی کشور، به مجموعه درخور توجه و شایستهای جهت معرفی صنعت سنگ ساختمانی تبدیل گردید.

پر‌ورش‌، رئیس موزه علوم زمین مشهد، هدف ایجاد این مجموعه را آشنایی عموم مردم با تنوع و گستردگی کاربرد سنگ‌ها در زندگی روزمره و هم‌چنین معرفی علمی سنگ‌های ساختمانی در کنار استفاده از نام تجاری آنها خواند. تأمین سنگ‌های نصب شده در این مجموعه با همکاری شرکت‌های فعال در حوزه صنایع سنگ از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور نظیر مشهد، تهران، اصفهان، محلات، یزد، طبس، کرمان، تبریز، ارومیه، بروجرد و خرم‌آباد انجام گردیده است.


وی با بیان اینکه در این مجموعه، نمونه‌های سنگ ساختمانی سایر کشورها نظیر کانادا، نروژ، اسپانیا، اوکراین، یونان، چین و ... نیز ارائه گردیده است و به مرور کامل‌تر خواهد شد. پرورش ایجاد این مجموعه را نمونه بارز پای کار آمدن مردم خواند که با همکاری بی‌دریغ شرکت‌های فعال در این حوزه به سرانجام رسید و در آینده نزدیک کامل‌تر خواهد شد.

سازه سنگهای ساختمانی با نصب و ارائه سنگهایی از ایران و جهان در موزه علوم زمین مشهد راهاندازی شد.
ارسال نظرات
لطفا صبر کنید